rakan maya

Sunday, February 19, 2012

..rugi tenaga saya sebab 'panaskan badan'

semalam, saya ke raub untuk kejohanan merentas desa peringkat negeri pahang. semasa sesi memanaskan badan, seorang peserta L12 pasukan saya datang menghampiri saya. "cikgu, saya tak nak buat lari-lari ni. nanti letih. habis tenaga saya. saya nak terus merentas desa jer.." huhh.. ini petua dari mana pula yang budak ni dapat ?!. ajaran sesat ni..!! pada fikiran saya, masih ada pelajar-pelajar kita yang tidak mengetahui kepentingan memanaskan badan.



temerloh juara keseluruhan. dua pelajar smk mentakab layak mewakili pahang buat kali ke 5 berturut-turut. tahniah.

siapa yang patut disalahkan ? pelajar atau guru pjk di sekolah? tolooooooonglah... tolong terangkan perkara asas pjk dan sukan seperti kepentingan memanaskan badan dan kepentingan menyejukkan badan selepas aktiviti kepada pelajar2 kita apabila guru2 mengajar subjek pjk. malu kalau orang lain dengar. jangan berulang lagi perkara2 macam ni.

No comments:

Post a Comment