rakan maya

Thursday, January 6, 2011

sehari di smk seri semantan

seronok dan bersyukur apabila dapat tahu rayuan pertukaran saya ke daerah temerloh diluluskan oleh jabatan pelajaran pahang. mana tidaknya, isteri dan anak-anak telah berpindah lebih awal ke sana. kalau rayuan ini tak diluluskan, saya terpaksa berulang-alik temerloh-karak-temerloh 130km. emmm.. duit habis, badan letih.. mungkin mood mengajar akan menurun.

isnin, hari pertama persekolahan. saya masih di smk karak. pukul 11 pagi barulah dapat surat pertukaran ke smk seri semantan, mentakab. selepas serah tugas, saya bergegas balik ke temerloh. esoknya saya lapor diri di smk seri semantan.

pengetua yang ramah mengalu-alukan kedatangan saya. hari pertama tentulah saya diberi relief kelas memandangkan belum ada jadual waktu. sempatlah saya berkenalan dengan guru-guru... habis hari pertama.

keesokkan harinya, baru nak rapat dengan cikgu din pj, geofri, mie, azman dapat pulak surat tukar lain atas alasan keperluan perkhidmatan. emmm.. sehari saja di smk seri semantan. apapun, pengalaman sehari disana amat bermakna hinggakan mula terbit rasa 'sayang'. selamat tinggal smk seri semantan.

No comments:

Post a Comment